Bli med til Hellestø på Jæren!

Mange spør meg om å få være med på tur og lære litt.  Jeg synes dette ønsket er så hyggelig at jeg tar meg turer hvor jeg sier fra hvor og når, slik at de som vil kan være med. Jeg arrangerer slike turer rundt forbi… Av og til skjer det ganske plutselig at jeg bestemmer meg for å reise til en plass hvor det kan være greit for andre å være med. Jeg skriver da på nettsidene mine hvor jeg er, i tillegg sender jeg mail til alle som har satt seg på mailingliste (vil du på lista, så bare si fra). Jeg sender også mail til fotoklubbene i området. Nå blir det blogget også🙂

Opplegget er at jeg i utgangspunktet reiser til en plass jeg ønsker å fotografere. Hvis du vil være med henger du deg på… Du får se litt hvordan jeg arbeider. I tillegg lærer jeg meg litt om hva du som er med ønsker å lære litt om. Jeg følger også med og hjelper til der jeg ser noen ønsker å få til noe som kanskje ikke blir helt som tenkt.  På denne måten kan jeg hjelpe litt på din fotografering, samt kanskje få deg ut på plasser du normalt ikke reiser, eller kanskje  viser jeg  deg andre ting på plasser du er kjent; -ting du alltid har sett men ikke sett.

Dette er ikke et kurs, for jeg har ingen annen plan enn å ta ting på sparket. Det er en improvisert liten workshop. Du kan spørre om hva som helst, og få svar på en del.

Hellestø er en av strendene på Jæren, her er det lange sandstrender, litt svaberg, bekk, sjø, bølger, hav, fyr, marehalm osv. osv.  En og annen «villmann» surfer her også av og til.

Jeg kommer til stedet kl 14.00 Lørdag 31.10.09 og møtested er på parkeringsplassen.

Vi kommer til å holde på til sola har sunket i havet. Hvis du tar med lykt, kan en leke seg litt ekstra. LED lykter er da å foretrekke… Kanske blir det mulig å lage noen spøkelser på stranda.

Her er noe info: Blimed

Det koster 450,- kroner å delta.

Vi møtes på parkeringsplassen til stranden her.

Ta gjerne kontakt her hvis det er noe du lurer på.

Bildene under er fra Hellestø og områder i nærheten.

0703193917xbw

0410091126

0703194090x

0609205531x

0609205567x

0705271752x

0512113520x

Til nettsiden min

Alle bildene er (c) Kai-Wilhelm Nessler, og skal ikke brukes uten skriftlig samtykke.

Om kainessler
Naturfotograf som reiser rundt.

Legg igjen en kommentar

