Hvordan finne plasser å fotografere.

Sunket pram

Sunket pram

Vi går gjerne til steder vi har vært tidligere, eller til steder der andre forteller om at en bør reise til., eller til steder en har lest om. Dette gir ofte en forventning til hva en skal finne. Det er vel og bra, en kan forberede seg noe og plukke med seg de bildene en kanskje har planlagt.

En annen metode, som jeg synes er spennende, er å reise til plasser en ikke vet noe om. Ikke være styrt av noe annet enn blanke ark. Hva finner jeg her? Hva kan jeg gjøre her? Hvorfor er jeg her?

Hvordan finner en så steder en ikke har tenkt på? -tilfeldige steder…

-en måte er å kaste piler på et kart… -men det blir ikke helt tilfeldig, iallefall ikke hvis en har kastet litt dart…

Jeg har laget en metode som for meg fungerer bra. Jeg bruker et system som samler atmosfærisk støy fra verdensrommet. Denne støyen blir omsatt til tilfeldige tall. Jeg bruker disse tilfeldige tallene til å lage kartkoordinater med.  Så er det bare å reise ut og se hva en finner…

Du kan selv prøve dette her finn tilfeldig sted

God tur!

Hvis du skulle havne i vann eller hav, reis til nærmeste tørre plass, eller utstyr deg med dykkerutstyr…

ps.
Hvis noen har ønsker om å få fler små  områder (jeg har for Mandal), si fra så får vi se hva som kan gjøres.

forberede

Om kainessler
Naturfotograf som reiser rundt.

One Response to Hvordan finne plasser å fotografere.

  1. Maria says:

    Hei hei! Så moro at du har fått deg en blogg 🙂 Her skal jeg følge med!

Legg igjen en kommentar